Y.blog

Digitalizacija za generacijo Y

2digitalizacija

Avtorica: Patricija Jurkić

 

Smo generacija, ki je del svojega odraščanja že preživela ob elektronskih napravah, ki so sprva ponujale možnosti pisanja tekstov, uporabe slikarja in igranje tetrisa. Potem pa je prišel internet, ki te je ob večminutnem piskanju le pripeljal na iskalnik http://www.matkurja.si. Sledilo je to, da si z družinskimi člani delil svoje veščine uporabe interneta in kar naenkrat si bil »domači računalničar«, družinski zaklad. Minejo leta, ti si zamenjal že nekaj računalnikov od tistega, ki je skupaj zasedel celo pisalno mizo v otroški sobi, do tega, ki mora biti danes lažji od zvezka, predvsem pa dražji od prvega avtomobila. Družinskega serviserja interneta si že zdavnaj prerasel, danes končuješ fakulteto, diplomo in magisterij pospraviš v žep. Pojavil pa se pojem digitalizacije, velik oblak. Kaj to sploh je? Moj najnovešji mobilni telefon in super zmogljiv računalnik? Vse to uporabljam brez problema. Pa je to moja prednost? Ali zgolj nuja? Nekaj kar je danes osnovno znanje in se v življenjepisih sploh ne pojavlja več, ker je pričakovano in ne več prodajna niša?

Ob prestopu osebnega okvirja, digitalizacija postane ogromen pojem, ki spreminja način življenja, osebne odnose, poslovni svet, industrije. Posameznik poveča svojo prožnost, dostopnost, znižuje dolgoročne stroške, ko te predpostavke prenesemo na družbo so spremembe, postavljene na piedestal in primerjane s tistimi izpred desetih let ogromne. V začetku tretjega tisočletja smo v časopisih prebirali, da se bomo nekoč lahko klicali in gledali ob enem. Kako zelo napredno in neverjetno je to zvenelo. Danes to sploh še opredelimo kot napredek digitalnega sveta? Da, ko dobro pomislimo kakšni so bili začetki s »trdovratnimi Nokijami«, ki jim nihče ni mogel nič, verjetno bi delale še danes, če bi jih uporabljali. A ravno to digitalizacija je, integracija digitalnih pomočnikov v naš vsakdanjik, brez, da bi jih posamezniki sami prepoznali kot vsiljivce. Včasih tiskane fotografije danes skoraj ne obstajajo več, ko na svojem telefonu izbiramo filter, osvetlitev in obliko fotografije na stare fotoaparate pozabimo. To je prinesla digitalizacija. Oblak možnosti, neskončnost izbir, priložnost biti drugačen in prepoznaven a istočasno možnost sledenja vsem trendom, ki nas delajo tako podobne in podrejene.

Priložnost digitalizacije, izboljševanje sveče nas ni pripeljajo do električne luči, zahtevane so inovacije. Ideje, ki so sprva nevidne, neizvedljive te nas pripeljejo do napredka. Ta nov napredek je danes digitalizacija, pametni avtomobili, pametna stanovanja so tržna niša, ki se prodaja in ustvarja dobiček, zato se v to vlaga in posledično odpira vrata novim tehnološkim izumom. Tu poslovno priložnost išče Y generacija. Tehnologija nam je poznana in jo imamo vsi že dobesedno na svoji dlani, priložnosti niso več lokalne ampak globalne. Danes sestanek ni več omejen na prihod in odhod ampak na Skype klik zelenega telefončka, ustvarjajo se nova sodelovanja in organizacije. V tradicionalna delovna mesta se integrirajo digitalni modeli, prednost Y generacije je, da razumemo kaj prinese transformacija digitalne platforme, ki olajša delo, brez problema jo uporabimo, kjer nam znanja primankuje, odgovore išečemo globalno, sposobni smo izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja in ustvariti dodano vrednost.

Digitalna vročica ni torej nekaj kar se je začelo včeraj ali z začetkom leta 2016. Z njenim razvojem se že leta razvija tudi družba. Sprememba so vidne, vendar dobro integrirane, inovativne koncepte spoznavamo kot digitalne rešitve, ki nam ponujajo priložnosti za napredek.

Vam je vsebina všeč? Delite jo
SAP

Partnerji Zavoda Ypsilon

Delovanje Zavoda Ypsilon je delno financirano s strani Urada Republike Slovenije za mladino.

MIZŠ

Piškotke uporabljamo za izboljšanje naše spletne strani in vaše izkušnje, ko jo uporabljate. Več o piškotkih....

  Strinjam se z uporabo piškotkov.