Y.blog

Potencial in prednosti digitalizacije v 21. stoletju za generacijo Y

3digitalizacija

Avtorica: Špela Sebanc

 

V 21. stoletju oz. v tako imenovani marketinški revoluciji, pridemo do spoznanja, da se je miselnost podjetij spremenila. Od hitre reprodukcije izdelkov za potrošnike, so podjetja ugotovila, da je potrebno našo miselnost naravnati k potrebam “drugega”. Ugotoviti moramo želje in potrebe potrošnikov. Ampak kaj to pomeni dejansko v vlogi oblikovalca ali uporabnika sodobnih orodij? Torej, iz mojih izkušenj in nekaj teorije, ki sem jo imela na fakulteti, lahko naštejem meni pomembne prednosti. Zato je potrebno omeniti zakaj pišem ta esej oz. kako sem prišla do sem.

Že kar nekaj let je za mano, odkar sem v rokah držala prvi Corel Draw 3 katalog z tisočimi cliparti. Še danes jih pomnim in velikokrat sem jih opazila v nekaterih logotipih. Čez čas sem se naučila rokovati z nekaterimi oblikovalskimi programi. Priložnosti za vpogled v ozadje postavljanja spletnih strani, na žalost še nikoli. Zato se moje področje bolj nagiba na umetniško stran procesa, tako se bom v nadaljevanju tudi opirala na prednosti, ki so meni znane oz blizu.

Živimo v družbi, kjer se dogodki hitro odvijajo, vedno več »beremo« slike, ljudje smo se prelevili v uporabnike omrežij ter odprle so se nam možnosti za preprostejši način komuniciranja s svetom. Iz sivih barv smo obarvali svet v vse bolj aktivnejše, unikatnejše pristope, s katerimi želimo pridobiti podpornike našim organizacijam.

Oblike komuniciranja so se spremenile, zato organizacije stremijo k temu, da so vedno v koraku s časom. Kar pa je zaradi hitrega spreminjanja marketinškega okolja, za oblikovalca velik izziv. Od njega je odvisen uspeh podjetja in odziv publike na njegovo oblikovalsko idejo.

Od začetka temnega medmrežja ter do danes, se je zadeva precej spremenila. Digitalizacija je v tem stoletju ena izmed ključnih tem. Umetniki imamo možnost izražanja na povsem drugačen način. Imamo neskončno možnosti, kako se lahko izrazimo, saj imamo tudi večji dostop do tehnologije. Sodobna tehnika nam je omogočila vedno več svobode in s tem več možnosti izražanja. Poleg pa je še vse vedno bolj ugodnejše in dostopnejše. V času Dosa, si takšnih zadev niti nismo predstavljali.

Roko na srce, jaz niti ne razumem še starega sveta, v katerem smo zrasli. Pa danes vendarle lažje ustvarjamo nove vizualne prostore, kot pa razumemo kaj točno je telefon, radio ali televizija. Vizualni prostor, ki ga imamo danes možnost ustvarjati, vsebuje sliko, zvok, prostor in gibanje. Razumevanje prostora se je spremenilo, smo v obdobju globalizacije in dejansko nam je vse na dosegu roke.

Z računalnikom imamo možnost manipulacije z dosedanjimi mediji. Kot so film, video, animacija, slikarstvo, grafika ipd. Z umetniškega vidika, tisti, ki to usvoji, ima izjemno prednost pred konkurenco. S takim načinom uporabe digitalne tehnologije, lahko postanemo vidnejši ter zanimivejši.

Digitalizacija je rodila ustvarjalce tridimenzionalnega prostora. Sicer jih najbolj poznamo iz računalniških iger, vendar so nekateri prostor začeli uporabljati v poslovne namene. Od konferenc, kjer je lahko istočasno navzočih več uporabnikov, do predstave ali umetniške razstave. V te projekte se lahko vključi več »obiskovalcev« v realnem času in si lahko skupaj pogledajo novi performance ali novo zbirko del nekega umetnika.

Digitalizacija je spodbudila k novim razsežnostim in oblikam, ustvarila je novo medijsko kulturo, ki je dostopna skoraj vsem. Vse to pospešuje oblikovanje in reprodukcijo, kar nedvomno implicira na nov resničnostni svet. Za našo generacijo naj bo to vzpodbuda, začetek uporabljanja orodij, ki bodo pripeljala do novega napredka.

Vam je vsebina všeč? Delite jo
SAP

Partnerji Zavoda Ypsilon

Delovanje Zavoda Ypsilon je delno financirano s strani Urada Republike Slovenije za mladino.

MIZŠ

Piškotke uporabljamo za izboljšanje naše spletne strani in vaše izkušnje, ko jo uporabljate. Več o piškotkih....

  Strinjam se z uporabo piškotkov.