Y.blog

Potencial digitalizacije v 21. stoletju za generacijo Y

6digitalizacija

Avtor: Luka Čerenak

 

Pripadniki generacije Y imamo v primeru digitalizacije določene prednosti pred prejšnjimi generacijami, saj nas tehnološka ter informacijska revolucija spremljata že vse od zgodnjih let. Posledično smo zanjo bolj doumljivi, vseeno pa se včasih zazdi, da nas s svojo eksponentno hitrostjo razvoja na trenutke že prehiteva. Pa vendar je v evolucijskem pogledu še zelo na začetku. Tako rekoč embrio.

Dejstvo je, da prednosti digitalizacije prinašajo ogromno novih poslovnih priložnosti, ki jih bo v prihodnje potrebno raziskati in izkoristiti. Generacija Y, te prednosti že sedaj s pridom izkorišča za lajšanje vsakodnevnih procesov kot so povezovanje, komuniciranje, nakupovanje ter informiranje. Časopise, knjige in leksikone so zamenjale najrazličnejše oblike medijev, ki so preko interneta dostopne vsakomur. Skoraj neomejen dostop do informacij pa je pri vsem tem ključnega pomena, saj posamezniku ponuja priložnost, da se z nekaj kliki in nekaj volje dokoplje do globalnih informacij in znanj, ki so bila še nekaj desetletij nazaj vse prej kot dosegljiva. Le to posamezniku daje občutek, da se lahko nauči skoraj česarkoli. Digitalizacija pa je korenito pretresla tudi gospodarski sektor, kjer nekaterim podjetjem omogoča enostavnejše poslovanje na globalni ravni, spet drugim pa predstavlja pot v pogubo.

Neizogibno dejstvo je, da bodo določene panoge doživele drastičen upad prihodkov, tok denarja pa se bo malenkost preusmeril in ponudil prostor novim poslovnim modelom. Generaciji Y, pa le to ne bi smelo povzročati skrbi, temveč novo priložnost. Priložnost za prekonstruiranje in adaptacijo na jutri. Mnoga podjetja digitalizacijo uspešno uporabljajo za povezovanje in sodelovanje s partnerji, optimizacijo in pocenitev procesov, iskanje visoko izobraženih kadrov in lažje doseganje kupcev ter povezovanje z uporabniki. Ta podjetja dosegajo višjo učinkovitost, boljše poslovne rezultate ter večji dobiček. Lažji dostop do informacij pa vpliva tudi na končnega kupca, ki ob poplavi reklam različnih izdelkov in storitev težko ohrani fokus in loči zrnje od plevela. Hkrati dostopnost informacij in široka ponudba, predstavljata nov izziv podjetjem, ki bodo morala biti še bolj na preži, če bodo želela svoje kupce obdržati, saj bodo kupci ne le pričakovali, temveč tudi zahtevali brezhibno storitev. Posledično bodo podjetja morala biti v koraku s časom, konstantno analizirati trg in se nanj učinkovito prilagoditi.

Tehnološka in informacijska revolucija nedvomno prinašata ogromno novih priložnosti in potenciala. Seveda pa digitalizacija prihaja tudi z določenimi nevarnostmi, na katere moramo biti pazljivi v prihodnje. Največjo nevarnost predstavlja prav varstvo občutljivih informacij ter vdiranje, vohunjenje in manipuliranje z njimi. Potrebna je torej previdnost, nekaj več časa pa je potrebno posvetiti tudi varnosti in potencialnim nevarnostim. V nasprotnem primeru nas lahko val, po katerem še danes brezskrbno surfamo, kaj hitro preraste in zdrvi naprej, za seboj pa pusti razdejanje, ki bi ga lahko predvideli in preprečili.

Pripadniki generacije Y imamo v primeru digitalizacije določene prednosti pred prejšnjimi generacijami, saj nas tehnološka ter informacijska revolucija spremljata že vse od zgodnjih let. Posledično smo zanjo bolj doumljivi, vseeno pa se včasih zazdi, da nas s svojo eksponentno hitrostjo razvoja na trenutke že prehiteva. Pa vendar je v evolucijskem pogledu še zelo na začetku. Tako rekoč embrio.

Dejstvo je, da prednosti digitalizacije prinašajo ogromno novih poslovnih priložnosti, ki jih bo v prihodnje potrebno raziskati in izkoristiti. Generacija Y, te prednosti že sedaj s pridom izkorišča za lajšanje vsakodnevnih procesov kot so povezovanje, komuniciranje, nakupovanje ter informiranje. Časopise, knjige in leksikone so zamenjale najrazličnejše oblike medijev, ki so preko interneta dostopne vsakomur. Skoraj neomejen dostop do informacij pa je pri vsem tem ključnega pomena, saj posamezniku ponuja priložnost, da se z nekaj kliki in nekaj volje dokoplje do globalnih informacij in znanj, ki so bila še nekaj desetletij nazaj vse prej kot dosegljiva. Le to posamezniku daje občutek, da se lahko nauči skoraj česarkoli. Digitalizacija pa je korenito pretresla tudi gospodarski sektor, kjer nekaterim podjetjem omogoča enostavnejše poslovanje na globalni ravni, spet drugim pa predstavlja pot v pogubo. Neizogibno dejstvo je, da bodo določene panoge doživele drastičen upad prihodkov, tok denarja pa se bo malenkost preusmeril in ponudil prostor novim poslovnim modelom. Generaciji Y, pa le to ne bi smelo povzročati skrbi, temveč novo priložnost. Priložnost za prekonstruiranje in adaptacijo na jutri. Mnoga podjetja digitalizacijo uspešno uporabljajo za povezovanje in sodelovanje s partnerji, optimizacijo in pocenitev procesov, iskanje visoko izobraženih kadrov in lažje doseganje kupcev ter povezovanje z uporabniki. Ta podjetja dosegajo višjo učinkovitost, boljše poslovne rezultate ter večji dobiček. Lažji dostop do informacij pa vpliva tudi na končnega kupca, ki ob poplavi reklam različnih izdelkov in storitev težko ohrani fokus in loči zrnje od plevela. Hkrati dostopnost informacij in široka ponudba, predstavljata nov izziv podjetjem, ki bodo morala biti še bolj na preži, če bodo želela svoje kupce obdržati, saj bodo kupci ne le pričakovali, temveč tudi zahtevali brezhibno storitev. Posledično bodo podjetja morala biti v koraku s časom, konstantno analizirati trg in se nanj učinkovito prilagoditi.

Tehnološka in informacijska revolucija nedvomno prinašata ogromno novih priložnosti in potenciala. Seveda pa digitalizacija prihaja tudi z določenimi nevarnostmi, na katere moramo biti pazljivi v prihodnje. Največjo nevarnost predstavlja prav varstvo občutljivih informacij ter vdiranje, vohunjenje in manipuliranje z njimi. Potrebna je torej previdnost, nekaj več časa pa je potrebno posvetiti tudi varnosti in potencialnim nevarnostim. V nasprotnem primeru nas lahko val, po katerem še danes brezskrbno surfamo, kaj hitro preraste in zdrvi naprej, za seboj pa pusti razdejanje, ki bi ga lahko predvideli in preprečili.

Vam je vsebina všeč? Delite jo
SAP

Partnerji Zavoda Ypsilon

Delovanje Zavoda Ypsilon je delno financirano s strani Urada Republike Slovenije za mladino.

MIZŠ

Piškotke uporabljamo za izboljšanje naše spletne strani in vaše izkušnje, ko jo uporabljate. Več o piškotkih....

  Strinjam se z uporabo piškotkov.